Реабілітація ДЦП

Процес реабілітації дітей з ДЦП повинен починатися відразу ж після народженняі безперервно тривати принаймні переходу із нижчестоящих спеціальних навчальних закладів у вищестоящі.
Діти з ДЦП відрізняються від однолітків підвищеною збудливістю, неспокоєм, безініціативністю, надмірною чутливістю, пасивністю і зайвої расторможенностью. Саме тому у працівників установ, де проходить навчання дітей з ДЦП, має бути спільне і спеціалізовану освіту, обширна педагогічна та логопедична практика, вони повинні вміти надавати психологічну та медичну допомогу. Тільки такі співробітники можуть забезпечити максимально повну соціальну реабілітацію дітей з ДЦП.
Важливим моментом є розвиток у таких дітях позитивного ставлення до сім'ї, суспільству, людям, праці, навчання і життя в цілому. Корекційно-педагогічна робота з дітьми, що страждають ДЦП, повинна бути великою і комплексної, розвивати всі сторони їхньої психіки, мови і моторики, а також попереджати і коригувати наявні порушення.
Велике значення для подальшої реабілітації дітей з ДЦП має рання діагностика захворювання .
 Чим раніше з дитиною почнуть працювати фахівці, тим більший шанс попередити, а не виправляти згодом сповільненій реакції батьків, відхилення мови і психіки. Загалом, соціальна адаптація дітей з ДЦП та корекційна робота фахівців повинна будуватися не з урахуванням віку дитини, а в залежності від того, на якому етапі психомовного розвитку він знаходиться.
Не менш важливою для розвитку дитини є фізична реабілітація, можливість опановувати різними трудовими навичками, творчий розвиток, спілкування з однолітками, ігрова діяльність, а також тісна взаємодія його батьків з усім оточенням в установі.
Основними завданнями виховно-педагогічної роботи з дітьми, що страждають ДЦП, є такі, як:
Розширення запасу знань і уявлень про навколишній світ підопічних; Гігієнічне виховання; Формування математичних уявлень; Розвиток мислення, пам'яті та уваги; Розвиток їх мовного спілкування з оточуючими однолітками і дорослими; Розвиток дрібної моторики, сенсорних функцій, кінестетичного сприйняття і стереогноза; Виховання навичок самообслуговування.
Правильно налагоджений процес навчання дітей з ДЦП позитивно впливає на їх здатність організовувати і регулювати свою діяльність, розумовий і фізичний розвиток, а також допомагає оволодіти навичками соціально-трудової орієнтування.
Фізична реабілітація дітей з ДЦП
Велике значення для ведення більш-менш нормального способу життя дитини з ДЦП грає його фізичний розвиток. Правильно організована трудова діяльність благотворно впливає на фізичний
стан навіть глибоко відсталих дітей, сприяє корекції та розвитку їх рухових навичок.
Фізична реабілітація дітей з ДЦП має бути поетапною і реалізовувати такі завдання:
  • Розвивати тактильне сприйняття; 
  • Відпрацьовувати координацію рухів; 
  • Розвивати велику і дрібну моторику; 
  • Розвивати уміння довільно розслаблювати дихальну і кісткову мускулатуру. 

Визначивши ступінь фізичного розвитку дитини, лікар-реабілітолог підбирає оптимальне лікування, здійснюване за допомогою лікувальної фізкультури, з використанням спеціальних ортопедичних пристосувань, ігор, мотивуючих дитину використовувати свої фізичні можливості, масажу і плавання, яке забезпечує зміцнення його м'язів. Для кожної дитини опрацьовується індивідуальний план лікування, спрямований як на розвиток рухових навичок, так і на корекцію наявних недоліків.
Реабілітація дітей з ДЦП - складний і багатоетапний процес, учасниками якого повинні бути висококваліфіковані фахівці, що працюють в тісному взаємозв'язку з батьками та близьким оточенням хворих дітей.




Комментарии

Популярные сообщения из этого блога