Реабілітація ДЦП
Процес реабілітації дітей з ДЦП повинен починатися
відразу ж після народженняі безперервно тривати принаймні переходу із нижчестоящих
спеціальних навчальних закладів у вищестоящі.
Діти з ДЦП відрізняються від однолітків підвищеною
збудливістю, неспокоєм, безініціативністю, надмірною чутливістю, пасивністю і
зайвої расторможенностью. Саме тому у працівників установ, де проходить
навчання дітей з ДЦП, має бути спільне і спеціалізовану освіту, обширна
педагогічна та логопедична практика, вони повинні вміти надавати психологічну
та медичну допомогу. Тільки такі співробітники можуть забезпечити максимально
повну соціальну реабілітацію дітей з ДЦП.
Важливим моментом є розвиток у таких дітях позитивного
ставлення до сім'ї, суспільству, людям, праці, навчання і життя в цілому.
Корекційно-педагогічна робота з дітьми, що страждають ДЦП, повинна бути великою
і комплексної, розвивати всі сторони їхньої психіки, мови і моторики, а також
попереджати і коригувати наявні порушення.
Велике значення для подальшої реабілітації дітей з ДЦП
має рання діагностика захворювання .
Чим раніше з дитиною почнуть працювати фахівці,
тим більший шанс попередити, а не виправляти згодом сповільненій реакції
батьків, відхилення мови і психіки. Загалом, соціальна адаптація дітей з ДЦП та
корекційна робота фахівців повинна будуватися не з урахуванням віку дитини, а в
залежності від того, на якому етапі психомовного розвитку він знаходиться.
Не менш важливою для розвитку дитини є фізична
реабілітація, можливість опановувати різними трудовими навичками, творчий
розвиток, спілкування з однолітками, ігрова діяльність, а також тісна взаємодія
його батьків з усім оточенням в установі.
Основними завданнями виховно-педагогічної роботи з
дітьми, що страждають ДЦП, є такі, як:
Розширення запасу знань і уявлень
про навколишній світ підопічних; Гігієнічне виховання; Формування математичних
уявлень; Розвиток мислення, пам'яті та уваги; Розвиток їх мовного спілкування з
оточуючими однолітками і дорослими; Розвиток дрібної моторики, сенсорних
функцій, кінестетичного сприйняття і стереогноза; Виховання навичок
самообслуговування.
Правильно налагоджений процес навчання дітей з ДЦП
позитивно впливає на їх здатність організовувати і регулювати свою діяльність,
розумовий і фізичний розвиток, а також допомагає оволодіти навичками
соціально-трудової орієнтування.
Фізична реабілітація дітей з ДЦП
Велике значення для ведення більш-менш нормального
способу життя дитини з ДЦП грає його фізичний розвиток. Правильно організована
трудова діяльність благотворно впливає на фізичний
стан навіть глибоко відсталих дітей,
сприяє корекції та розвитку їх рухових навичок.
Фізична реабілітація дітей з ДЦП має бути поетапною і
реалізовувати такі завдання:
- Розвивати тактильне сприйняття;
- Відпрацьовувати координацію рухів;
- Розвивати велику і дрібну моторику;
- Розвивати уміння довільно розслаблювати дихальну і кісткову мускулатуру.
Визначивши ступінь фізичного розвитку дитини,
лікар-реабілітолог підбирає оптимальне лікування, здійснюване за допомогою
лікувальної фізкультури, з використанням спеціальних ортопедичних пристосувань,
ігор, мотивуючих дитину використовувати свої фізичні можливості, масажу і
плавання, яке забезпечує зміцнення його м'язів. Для кожної дитини
опрацьовується індивідуальний план лікування, спрямований як на розвиток
рухових навичок, так і на корекцію наявних недоліків.
Реабілітація дітей з ДЦП - складний і багатоетапний
процес, учасниками якого повинні бути висококваліфіковані фахівці, що працюють в тісному взаємозв'язку з батьками та
близьким оточенням хворих дітей.
Комментарии
Отправить комментарий