Вправи
Кінезіологічні вправи, які сприяють
розвитку міжпівкульної взаємодії (для дітей з вадами верхніх
кінцівок)
1. Кільце. Усі пальчики
по черзі з'єднуються з великим пальцем, утворюючи кільце. Вправа спочатку
виконується повільно, а після того, як дитина вивчила її темп, прискорюється.
Спочатку вправа виконується кожною рукою окремо, потім разом—двома руками.
2. Кулак — ребро — кулак. Положення
рук—на поверхні столу. Спочатку вправа виконується однією рукою, потім —
іншою, коли дитина буде добре виконувати просту вправу,—її ускладнюють,
виконуючи двома руками одночасно. Перша частина виконується так: долоня на
поверхні столу. На команду: «кулак» дитина стискає її в кулак, на команду
«долоня» дитина випростує руку, потім команда «кулак» повторюється.
3. «Лезгінка». Ліву руку
стисніть у кулак, великий палець відведіть убік, розверніть кулак пальцями до себе.
Правою рукою прямою долонею в горизонтальному положенні доторкнутись до
мізинця лівої. Після цього одночасно змініть положення рук.
Уражена рука важко піддається дитині
підчас виконання третьої вправи, тому багато часу потрібно приділити
запам'ятовуванню ходу вправи та варто слідкувати за станом дитини.
Вправи для тренування пам'яті:
Вправа 1. Дитині
пропонують запам'ятати другі слова з пари, наприклад,
Кішка—молоко
Стіл—хліб
Тісто — мука
Чашка—спрага
Щітка—зуби
З кожним заняттям кількість пар збільшується.
Вправа 2. Для
цієї вправи слід дібрати 10 однакових за фактурою дрібних іграшок (можна
використовувати м'які, а для дітей старшого віку — з «Кіндер-сюрпризів»).
Дитині дають усі іграшки на декілька
хвилин роздивитися, дозволяють погратися, через 2 хвилини одну іграшку
замінюють так, щоб дитина не бачила, і просять її назвати.
Вправа 3. «Магазин».
Дитині пропонують «сходити» в
магазин і купити 2—З предмети (назви предметів, які потрібно купити, заздалегідь
пишуть на картках по одній назві на картку), згодом кількість предметів-назв покупок
збільшується.
Вправа 4.
«Запам'ятай товариша».
Діти стають по двоє обличчям один
до одного, їм пропонується розглянути товариша протягом 2—3 хвилин, потім діти
повертаються один до одного спиною і по черзі описують те, що запам'ятали.
Вправа 5. Для
виконання цього завдання слід добрати 10—12 предметних картинок. Дитині
пропонують розглянути картинки протягом 1—2 хвилин, а потім назвати ті, що
запам'яталися.
Для розвитку дрібної моторики на
заняттях можна використовувати будь-який природний матеріал: жолуді, каштани,
висушену горобину, горіхи. Дитині пропонується спочатку перебрати змішаний
матеріал на окремі види. Поступово ускладнюють завдання, пропонуючи брати в
праву руку, наприклад, горіх, а в ліву – жолудь.
Комментарии
Отправить комментарий